. Zdjęcie pokazuje sposób regulacji wysokości pochylenia
płyt ruchomych w zależności od szerokości geograficznej obserwacji. Regulacja
możliwa jest za pomocą śruby M8 osadzonej w dwóch punktach: w podstawie
oraz w płycie z mechanizmem napędowym. Górny punkt mocowania jest przegubowo
nieruchomy a dolny jest także przegubowy ale umożliwia wysuwanie i wsuwanie
śruby regulacyjnej. Równolegle do śruby regulacyjnej zamocowana jest sprężyna
(średnica 10mm, długość 60mm - do kupienia w sklepach z częściami do fiata
126p) służąca do kasowania luzów w systemie regulacji wysokości płyt ruchomych.
Sprężyna zamocowana jest za pomocą dwóch gwintowanych oczek do drewna. |
||
Oba punkty zamocowania wykonane są podobnie. Każdy z nich składa się z nakrętki M8 nagwintowanej na przeciwległych płaszczyznach pod śrubę M4. Jedna z nakrętek, ma usunięty gwint przez rozwiercenie wiertłem 8mm. Dodatkowo śruba M8 ma z jednego z końców wypiłowanie - fazę o szerokości nieco większej niż 4mm. Śruby M4 mocowane są w nakrętkach M8 przez wkręcenie na klej Poxipol. Nakrętka M8 mocowana w podstawie ma śruby M4 wkręcone w taki sposób, że możliwy jest ruch nakrętki wzdłuż śruby a nakrętka M8 z usuniętym gwintem mocowana do płyty pochylonej ma śruby M4 wkręcone tak, że wchodzą w wypiłowanie w śrubie M8 powodując , że śruba może się obracać w nakrętce. | ||
Zdjęcie pokazuje sposób mocowania nakrętki M8 regulatora wysokości w podstawie. Widać poziome wybranie na wkręty M4 idące w poprzek otworu oraz blaszkę mocującą nakrętkę do podstawy. Blaszka ma wymiar 35/70mm i otwór 18mm. Podobnie mocowana jest nakrętka w płycie pochylonej z tym, że otwór w tej płycie nie musi być zrobiony na wylot płyty. Widoczny z lewej strony większy otwór pozwala na chowanie się w nim śruby łukowatej dla niskich szerokości geograficznych i położenia spoczynkowego. |