poprzedni

następny
powrót

Zespól napędowy składa się ze wsporników, śruby napędowej oraz przekładni na mikropaskach.

 

Montaż zespołu napędowego polega początkowo na skręceniu ze sobą wsporników oraz zamontowania śruby napędowej na łożyskach we wspornikach.

Kompletny montaż zawiera także sinik krokowy połączony ze śrubą napędową przekładnią paskową w stosunku 2:1 składającą się z elementów systemu T2.5: koła zębatego 12 zębów na osi silnika, koła zębatego 24 zęby na osi śruby oraz paska zębatego o długości 120 mm (48 zębów).

Wkręty użyte do skręcenia wsporników śruby oraz łożysk to M3 z łbem stożkowym. Otwory na te wkręty wykonane w podstawie zespołu napędowego są fazowane pod łby śrub aby podstawa mogła płasko leżeć na powierzchniach montowania i mogła się bez oprów obracać wokół otworu wykoanego od strony silnika.

Odległości w jakich leżą oś silnika i oś śruby napędowej są tak dobrane, że powodują wstępne napięcie paska a dokładną regulację napięcia można uzyskać przez zmianę położenia silnika na wsporniku.